Alla inlägg under januari 2009

Av Carina - 30 januari 2009 18:48

Nu har valparna hunnit bli 3 veckor. Dom fick sitt första mål fast föda idag, lite köttfärs.


I morgon flyttar Frida till en familj i Märsta. Där startade min kennel så hon kommer hem till ursprungsläget igen. Hon är "tillverkad" där en gång i tiden. Blir en tuff dag för mig men hon får det bra där och kommer ha 3 hund kompisar och en familj som vill pussa på henne massor.


Jag har även döpt om en av valparna. Severina heter numera Sofia. Jag passade på nu innan registreringen är inskickad. Sofia är också ett italiensk tjejnamn som jag gillar bättre. Sofia kommer att stanna här hemma hos oss.


Av Carina - 28 januari 2009 16:27

Fick idag veta att Twiggy är 10:e vinstrika tiken 2008! Trots att hon inte är utställd många gånger i år så räckte hennes vinster till en 10:e plats. SÅÅ kul!!!

Av Carina - 25 januari 2009 17:35

Det har kommit fram att Chiara och hennes syster har navelbråck. Och det vill jag ju inte ha på en framtida avelstik. Så nu blir det ingen svart skönhet till mitt gäng.


Så ledsen för jag har verkligen längtat efter henne och det är inte många dagar kvar tills hon skulle kommit hit till oss. Jag får väl vänta tills Twiggy får sina valpar och spara en tik där. 

Av Carina - 25 januari 2009 10:40

Fick en ny bild från Arne igår på Chiara. Nu är hon stor tjej och kan hoppa upp på soffan själv.

Hämtar henne på lördag så det är inte ens en vecka kvar nu! 

Av Carina - 24 januari 2009 15:54

Nu har även Samanta öppnat ögonen. Lite nya bilder under Galleriet på valparna.

Av Carina - 23 januari 2009 15:40

Idag är valparna 2 veckor och alla utom Samanta har öppnat ögonen.


I kväll flyttar Axel till sin nya familj i Gävle, blir en tung kväll för oss. Men Axel kommer att få det så bra och all uppmärksamhet för sig själv. Ingen som tar hans favorit leksaker och ingen som tar hans godis.

Av Carina - 18 januari 2009 11:31

Idag blev det bestämt att Axel flyttar till en familj i Gävle. Han flyttar på fredag. Kommer bli tomt utan vår glada och busiga kille.


Men han får två tonårs killar att leka med som också älskar bollar och mat precis som Axel. Kommer bli jätte bra.


Av Carina - 16 januari 2009 09:28

Valparna är nu 1 vecka gamla. Det finns nya bilder på Galleriet. Det börjar bli små springor för ögonen så dom börjar nog att öppnas om några dagar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards