Alla inlägg under december 2008

Av Carina - 28 december 2008 13:09

Nu har det gått 7 veckor av Sagas dräktighet. Och julen är överstökad. Det är kul och mysigt med julen, men ack så skönt att den är över.

Nu väntar nyårs afton med dom vidriga smällarna närmast. Jag har ett par av hundarna som inte fixar smällandet där ute så det blir ytterligare en nyår i källaren med högt ljud på tv:n medan familjen och gäster är ute och tittar på smällarna. Skulle önska ett fyrverkeri förbud i det här landet. Eller åtminstone att folk kunde smälla enbart klockan 12 och inte fler dagar före och efter nyåret.

Av Carina - 21 december 2008 10:16

Nu har det gått 6 veckor på Sagas dräktighet. Hon är ordentligt rund. Det kan vara svårt för andra att se som inte har något att jämföra med så idag har jag tagit en bild uppifrån på Sicilly och Saga också. Saga var tunnare över ryggen än Sicilly innan parningen.

Hur som helst så är det några valpar i magen och det är bara 3 veckor kvar nu tills vi äntligen får träffa dom små. Och snusa på den härliga ny valp lukten.


Idag skiner äntligen solen, den har vi inte sett på väldigt länge. Ska ut och njuta av vädret innan molnen kommer tillbaka. Måste släpa med jullovs lediga söner så att dom får lite syre i lungorna och ser något annat än data skärmen. Det kan vara svårt att motivera dom till att det är underbart med solen som skiner. 

Av Carina - 17 december 2008 11:42

Varit inne på sidan och pillat lite här och där. Fått en del fina julkort och lagt ut dom på första sidan till allas beskådan.


Saga börjar bli riktigt rund om magen, dubbelt så bred över ryggen mot Sicilly. Så det är ett par knyten där inne. Ser fram emot deras ankomst, det är "bara" 3 1/2 vecka kvar nu. 

Av Carina - 15 december 2008 16:41

Har haft problem med hemsidan ett par dagar. Plötsligt så fanns inte bilderna på framsidan och inga länkar. Har haft besök hela helgen så jag har inte hunnit sätta mig och lösa problemet förrän idag. Men nu fungerar det mesta i alla fall. Ska ta itu med hundarnas individuella sidor i morgon. Det fattas ännu lite bilder här och där men ge er till tåls. Snart så...

Av Carina - 8 december 2008 15:59

Nu äntligen tror jag att hemsidan blivit färdig. Jag har hållit på i över en vecka och kommer säkert att små pilla lite här och där. Men nu är den helt klar (tror jag i alla fall). 

Av Carina - 7 december 2008 10:10

Idag har det gått 4 veckor på Sagas dräktighet. Buklinjen börjar försvinna och Saga vill bara ligga och sova hela dagarna under en filt.



Av Carina - 6 december 2008 17:02

Har tillbringat hela den här dagen på Älvsjömässan i Stockholm på Hund 08. Har ställt ut Laura och Sicilly. Man blir väl aldrig helt nöjd om man inte tar hem storskovan. Men Laura vart 3:a i sin klass med Hp, Laura vart 3:a av 6 stycken i sin klass så jag får väl ändå vara nöjd.

Sicilly fick en slät 1:a. Ingen Cirneco fick mer än det. Så det blev ingen Cirneco som blev BIR eller BIM eller fick cert, lite snopet tycker jag ändå. Men men... det är ju domaren som dömer.


Av Carina - 4 december 2008 08:03

Håller på med den nya/gamla hemsidan. Ska försöka få ordning på den. Och så är den här nya bloggen fixad till den nya sidan. Här kommer jag att skriva allt som händer här och lägga upp bilder mm.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards